poppy California !!!!!

Gisteren tijdens een wandeling kwam ik deze speciale bloemen tegen,ik wist totaal niet wat het was maar ze spraken mij enorm aan.Ik dacht als het( morgen) vandaag dus mooi weer is en geen wind ik eens terug ging met mijn camera mee.Ik had geluk toen ik vanmorgen opstond en niet te lang geaarzeld heb om terug te gaan.Na het nemen van deze foto’s wist ik niet hoe ze noemden en moest ik nog een weg afleggen om te weten hoe ze noemden,volgens ik las zijn dit Californische poppy’s !!!Ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten…

groeten Nancy

DSC_3544kopie

DSC_3575kopie

DSC_3578

 

55 thoughts on “poppy California !!!!!

    • Dank u Jan eerlijk gezegd vind ik de eerste ook de mooiste maar ik wou ook aantonen hoe ze evolueren als bloem πŸ™‚ ik kon dus echt niet denken wat het was,ik heb moeten hulp inroepen van een vriendin die bloemiste is en zij moest het dan nog vragen aan een kenner πŸ™‚

      Like

  1. Wauw, foto 1 had ik het niet geweten, foto 2 als ik ze live had gezien wellicht wel, klaprozen, of poppy’s dus, waren vroeger altijd mijn favo bloemen samen met de korenbloem. Prachtig geschoten! πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • Dank u Morgaine ik wist begod niet wat ik zag ik vind het een heksenhoedje blijkbaar in Nederland worden die slaapmutsje genoemd πŸ™‚ maar het zijn wel degelijk poppy’s ik heb goed geinformeerd en dan nog gegoogeld ook !!!!

      Liked by 1 persoon

      • ja het zijn poppy’s ofwel Klaprozen worden ze hier genoemd, hahaha papaver kan ook nog πŸ˜‰ Er zijn heel veel soorten en meerdere kleuren ook πŸ˜€ Hier wordt ook opium uit gemaakt trouwens πŸ˜‰ Of van gemaakt.

        Liked by 1 persoon

    • bedankt hoor Morgaine maar ik weet niet of ik daar iets moet mee doen of staat dat gewoon bij jou op u blog πŸ™‚ sorry hoor maar ik kan nog niet zo goed overweg met mijn blog ik doe het ook nog niet zo lang…voor mij is er veel nog nieuw hoor hier !!!!! Mischien een domme opmerking van mij maar ik vraag u liever om raad πŸ™‚ Xxx

      Liked by 1 persoon

      • Nee je hoeft er niets mee, de tag is naar drie anderen gegaan, je mag hem meenemen als je wilt, maar hoeft niet. Laat het maar aan de anderen over πŸ˜‰

        Liked by 1 persoon

  2. Awsome photos. These flowers are so great, I haven’t known about them until resently when another blog I follow wrote about them and postet a lot of pictures on them. But you really got the colourfulness and brightness to show! Thanks for visiting my blog!

    Liked by 1 persoon

    • Its a pleasure to visiting your blog πŸ™‚ you are also thankful to viste mine and its was the first time i have see this flower…i make a walk not so for from my home and the next day i go back because it was good weather en so i have the chance to take it πŸ™‚

      Liked by 1 persoon

    • Niet erg hoor ik had het gezien en dacht dat je gemist had πŸ™‚ het staat er niet op…ik kende ze niet maar was ontzettend gefascineerd erdoor πŸ™‚ Dank u wel voor het mooie compliment !!!!
      Groeten Nancy en een prettig weekend πŸ™‚

      Like

    • Ik heb deze gevonden in mijn woonplaats in een moestuin die openbaar is voor iedereen ik Kortrijk…Ik had die nog nooit eerder gezien. Bedankt in elk geval voor het compliment πŸ™‚

      Like

    • Its the first time in my live that I have seen these poppys…I was taking a walk without my camera and the next day early in the morning I go back en these are the resolts πŸ™‚ I am also proud of these pictures they are my favorites at this moment πŸ™‚
      Thanks Bob !!!!

      Like

  3. What gorgeous photos! I love catching anything in nature in its nascent stages–such an awesome sense of potential unfolding.
    Thank you for finding my site and bringing me to yours.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

